und weil in Hamburg Schulferien sind, war die S-Bahn erfreulich leer - Sitzplätze gabs ganz ungewöhnlich viele....
Und dann noch Futter für Augen und Ohren:
Falstaff, eine DVD rund 115 Minuten (englischer Titel "Chimes at Midnight")
Nicht nur Orson Welles "considered this Motion Picture as one of his finest works"
It is based on Welle's Play "Five Kings", an Adaption of four Shakespeare Plays which he produced in 1939 and again in 1960. The film's Narration, spoken by Richard Richardson, is taken from the chronichler Raphael Holinshed.
Orson Welles Plays Sir John Falstaff alongside an incredible cast: Jeanne Moreau, Margaret Rutherford, Keith Baxter, John Gielgud, Marina Vlady and Fernando Rey.
Welles is uncompromising as the tragicomic Shakespearean character and many critics believe this is the greatest Screen portrayal of Falstaff.
This lost masterpiece has never before been released on DVD and contributes much to the appreciation of the great Screen legend that is Orson Welles....
Leider ist der Hersteller durch die Bücherhallen mit einem Buchungscode überklebt, ich muss also erst mal sehen, ob und wie ich das auf dem freien Markt käuflich erwerben kann. Für mich ein Punkt auf meiner nächsten Wunschliste.
|