... doch eine Rolle, dass Elon erfolgreich ist, reich, und dass er hübsche Frauen zu erobern vermag - was bei manchem Neid hervorrufen könnte.
Dann wäre es einfache Troll-Geschichte. Aber die reibende Bewegung zwischen Zeigefinger und Daumen könnte durchaus Motivation genug sein. ;-)
By the way: Tesla hat des vermeintlichen Whistleblowers Behauptungen zurückgewiesen:
"A Tesla spokesperson dismissed former Nevada Gigafactory technician Martin Tripp’s claims of whistleblower status and allegations that Tesla installed damaged batteries in Model 3 cars, falsified Model 3 production numbers, generated wasteful levels of scrap material, and stored that scrap unsafely. The spokesperson, in statements newly released by Ars Technica, said Tripp’s claims were “easily disprovable.”"
Für jeden schlüssig, der ein Interesse an der Wahrheit hat. Für unmoralische Marktteilnehmer ist die Wahrheit lästig, weil deren Geschäft ja auf das Streuen von Unwahrheit beruht.
Tja, und so einfach stellt man einen sich selbst zum 'Whistleblower' aufgebauschten Menschen:
"According to Tesla, the batteries Tripp may have seen damaged in a February accident were “not used in any vehicle.” Tesla also said through its spokesperson that Tripp “grossly exaggerated” estimates for the scrap being produced by the Gigafactory and that Model 3 production numbers couldn’t be falsified because they are “updated in real-time on screens in the factory, plainly visible to anyone passing by.”"
"In the statement, Tesla reiterated claims that Tripp was not a whistleblower at all, but “someone who stole Tesla data . . . and transferred that data to unknown amounts of third parties.” Tesla sued Tripp for his alleged data theft on Wednesday, weeks after Tripp leaked data on Gigafactory waste to Business Insider."
Na, wer weiß, welche Informationen noch aus dieser Richtung in Richtung Business Insider - stets aus 'gut unterrichteter Quelle'.
Na, immerhin wurde ich widerlegt, denn ich hatte in beiden Fällen, als Quelle für die obskuren ‚Brennender Busch Storys', und als Verantwortlicher für den Dieselskandal, jeweils die Pförtner verdächtigt. Gott sei Dank, sind diese unschuldig. Mein Weltbild wankte bereits. |