wegen Zeitmangels auf holländisch
Het was erg leuk om er gisteren live bij te zijn geweest.
Moet gezegd, Vitesse heeft heerlijke fans. Net zoals bij Dortmund ook vooral leuk de Zuid. Dat is idem de tribune met de spandoeken en het gezang. Bij BVB is de Zuid natuurlijk nog een ouderwetse statribune, maar iedereen heeft gisteren op deze tribune ook alleen maar gestaan de hele wedstrijd. Waarschijnlijk een voor Vitesse unieke sfeer en dat kwam natuurlijk mede door 15 jaar afwezigheid in Europa. Wij konden de Lazio fans aan de overkant pas voor het eerst in de tweede helft horen en dat zegt ook wel wat.
T.o.v. de al aangekondigde B-opstelling ontbrak ook nog Sergej!
Lazio-B speelde ronduit halfslachtig. Geen (echte) druk op de bal. Verdedigend belabberd, dat maakte dat het voor de Vrij ook erg lastig werd.
Cruciaal zwak in het Lazio team was voor mij echter Di Gennaro. Spelverdeler, type tikje breed. Heel traag. En ook niet de vermeende balafpakker. Goed men heeft hem gratis gehaald, maar op zijn best Serie B niveau.
Het was alles beslissend toen hij er uit ging en met Sergej en Ciro het snelle combinerende vermogen en ook de spirit terug in het team kwam en het alsnog nog recht worden gebreid. Het Lazio van tegen Milan was echter nog lang niet terug. Ik hoop vooral dat Wallace snel weer terug is, want verdedigend bleef het tot het einde ondermaats.
Op basis van de kansen en wedstrijdmentaliteit, had Vitesse zeker een gelijkspel verdiend.
Best opvallend in die zin waren de wissels bij Vitesse, die kwamen alle drie pas laat .. kennelijk een teken dat Fraser heel lang heel erg tevreden was met het team en blijkbaar idem in een overwinning geloofde.
Wij waren natuurlijk erg tevreden met de uitslag, maar het was heel jammer voor de sympathieke Vitesse fans. Wel vond ik daarbij opvallend dat het aandeel vrouwelijke fans in het publiek bij Dortmund heel veel hoger ligt. Bij BVB is dat imo zeker 25%. Bij Vitesse eerder minder dan 5%.
Als Vitesse daarbij een afspiegeling is van de Eredivisie, dan liggen er zeker groei- en marketingkansen voor het NL voetbal en het enorme succes van het damesvoetbal zou daarbij een goede steun in de rug moeten zijn. En wanneer er meer (knappe jonge) vrouwen komen.... Ook daarom zitten de stadions in Duitsland zo vol denk ik Smile
Wat een chaos om weg te komen van die parkeerplaatsen.. Dat moeten ze echt gaan verbeteren in Arnhem.
-----------
Deutschland, tolles Land, schwierige Rechtschreibung (für Ausländer)