Nachdem die Mitschrift vom ?Long-Term Financial Target?-Call nun auch auf der Dialog Homepage vorhanden ist, hier nochmal die Aussagen von JB die ich so ?interessant? finde:
?Actually, the business with our largest customer is probably got the highest visibility, I would say, because there are custom designs that we have to work on and, you know, they take years for completing the custom design and then qualification by customers. So, we have more visibility on those than general market growth in, you know, any of the standard products by definition, because, you know, we don't know three years from now who?s going to adopt Bluetooth for the next toothbrush. And there's a lot of customers, so that there's a fragmentation in this kind of mass market. Whereas a custom business, we have a lot more visibility.?
?With a set of plans already in place, we believe we will be able to continue this trend driven by: focusing on high value products combined with operational excellence, both at the product development level and in the manufacturing process; and shifting our portfolio towards a greater share of ASSP standard products over the course of the next three years, increasing it organically from 30 percent to approximately 60 percent by 2022.?
Einerseits weist er auf die Risiken und Unberechenbarkeit im ASSP Geschäft (oben) hin und andererseits ?glaubt? er (unten) an das angegebene Wachstum in genau diesem Markt !!! Das ist in meinen Augen schon leicht schizophren und vor allem widersprüchlich. Er beschreibt ja genau die Fragmentierung auf die ich auch schon hingewiesen habe. Und wenn man dann noch den Fokus auf die Industrie legt hängt man voll am Fliegenfänger (Zyklus).
Gut möglich, dass in Kürze eine große Akquisition gemeldet wird - anders kann ich mir diese Prognosen auch nicht erklären. Ich verfolge das Geschehen, auch von der Seitenlinie, gespannt. |