Ich fasse mal zusammen:
Barclays
Actual Tier 1 ratio (%): 13,0% Tier 1 ratio (%) after the benchmark scenario: 15,8% Tier 1 ratio (%) after adverse scenario: 13,9% Tier 1 ratio (%) after the adverse scenario and sovereign shock: 13,7%
Llodys
Actual Tier 1 ratio (%): 9,6% Tier 1 ratio (%) after the benchmark scenario: 10,8% Tier 1 ratio (%) after adverse scenario: 9,4% Tier 1 ratio (%) after the adverse scenario and sovereign shock: 9,2%
HSBC
Actual Tier 1 ratio (%): 10,8% Tier 1 ratio (%) after the benchmark scenario: 11,7% Tier 1 ratio (%) after adverse scenario: 10,4% Tier 1 ratio (%) after the adverse scenario and sovereign shock: 10,2%
RBS
Actual Tier 1 ratio (%): 14,4% Tier 1 ratio (%) after the benchmark scenario: 14,1% Tier 1 ratio (%) after adverse scenario: 11,7% Tier 1 ratio (%) after the adverse scenario and sovereign shock: 11,2%
Santander
Actual Tier 1 ratio (%): 10,0% Tier 1 ratio (%) after the benchmark scenario: 11,0% Tier 1 ratio (%) after adverse scenario: 10,2% Tier 1 ratio (%) after the adverse scenario and sovereign shock: 10,0%
Rabobank
Actual Tier 1 ratio (%): 14,1% Tier 1 ratio (%) after the benchmark scenario: 14,8% Tier 1 ratio (%) after adverse scenario: 12,7% Tier 1 ratio (%) after the adverse scenario and sovereign shock: 12,5%
ING
Actual Tier 1 ratio (%): 10,2% Tier 1 ratio (%) after the benchmark scenario: 11,2% Tier 1 ratio (%) after adverse scenario: 9,1% Tier 1 ratio (%) after the adverse scenario and sovereign shock: 8,8%
Unicredit
Actual Tier 1 ratio (%): 8,6% Tier 1 ratio (%) after the benchmark scenario: 10,0% Tier 1 ratio (%) after adverse scenario: 8,1% Tier 1 ratio (%) after the adverse scenario and sovereign shock: 7,8%
Bank of Ireland
Actual Tier 1 ratio (%): 9,2% Tier 1 ratio (%) after the benchmark scenario: 9,0% Tier 1 ratio (%) after adverse scenario: 7,6% Tier 1 ratio (%) after the adverse scenario and sovereign shock: 7,1%
Deutsche Bank
Actual Tier 1 ratio (%): 12,6% Tier 1 ratio (%) after the benchmark scenario: 13,2% Tier 1 ratio (%) after adverse scenario: 10,3% Tier 1 ratio (%) after the adverse scenario and sovereign shock: 9,7%
Société Générale
Actual Tier 1 ratio (%): 10,7% Tier 1 ratio (%) after the benchmark scenario: 11,9% Tier 1 ratio (%) after adverse scenario: 10,2% Tier 1 ratio (%) after the adverse scenario and sovereign shock: 10,0%
BPCE
Actual Tier 1 ratio (%): 9,1% Tier 1 ratio (%) after the benchmark scenario: 10,2% Tier 1 ratio (%) after adverse scenario: 8,7% Tier 1 ratio (%) after the adverse scenario and sovereign shock: 8,5%
Crédit Agricole
Actual Tier 1 ratio (%): 9,7% Tier 1 ratio (%) after the benchmark scenario: 10,6% Tier 1 ratio (%) after adverse scenario: 9,2% Tier 1 ratio (%) after the adverse scenario and sovereign shock: 9,0%
BNP Paribas
Actual Tier 1 ratio (%): 10,1% Tier 1 ratio (%) after the benchmark scenario: 11,4% Tier 1 ratio (%) after adverse scenario: 9,7% Tier 1 ratio (%) after the adverse scenario and sovereign shock: 9,6%
OK, wer sich die Mühe gemacht hat, das mal durchzulesen, wird feststellen, dass BCS von allen großen Banken am besten abgeschnitten hat. Meiner Meinung (habe mir nicht alle Banken genau durchgelesen) nach sogar am besten von allen getesten Banken!
Natürlich sind die Testbedingungen ein Witz und nicht nur "weich", wie die Medien labern, ABER:
Immerhin werden die Banken aufgrund einer gleichen Basis miteinander verglichen. Und wenn die Finanzwirtschaft mal wieder in den Abgrund fahren wird, dann versteige ich mich zu der Vorhersage, dass es Barclays zuletzt treffen wird, da sie relativ immer noch am besten dastehen. Ich sage nur, Deutsche Bank und Tier 1 Ratio von 9,7% im Vergleich zu 13,7% bei BCS (nach adverse scenario UND sovereign shock) - Ackermann go home!
Daher ist es für mich umso unerklärlicher, weshalb Leute ihre BCS Aktien wegschmeißen. Für mich ist der Fair Value bei weitem nicht erreicht und daher noch ein gewaltiges Potenzial drin.
Aber bitte, wenn ihr sie nicht mehr wollt...
JETZT KAUFE ICH SIE EUCH ERST RECHT AB, IHR SCHLAUMEIER...! |