Frontline LTD steigt und steigt

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neuester Beitrag: 27.05.21 20:52
eröffnet am: 20.07.06 11:19 von: grazer Anzahl Beiträge: 113
neuester Beitrag: 27.05.21 20:52 von: Nobody II Leser gesamt: 31343
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20.07.06 11:19
8

2302 Postings, 6436 Tage grazerFrontline LTD steigt und steigt

War Zeit für einen neuen Tread....weil fällt und fällt stimmt nun nicht mehr.
Geht nun kontiunierlich nach oben.Letzte Woch eine kleine Korrektur, aber nun zieht Frontline wieder an.
Einer der Manager hat sich kürzlich ja sehr optimistisch gezeigt und gesagt, dass das heurige Jahr stärker ist als das Letzte.
Denke dass wir vor der nächsten Dividende im September die 35 Euro sehen....bei gleich bleibendem Dollarkurs.Wenn der Dollar wieder mal Stärke zeigt, ist noch mehr drinnen.
ich halte ja auch 40euro in 2006 für realistisch. und eine Jahresdividende von 8-9 euro....
 
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87 Postings ausgeblendet.

09.03.13 20:41

476 Postings, 3571 Tage DrDealWie hängt denn Frontline...

...mit Frontline2012 zusammen? Schlachtet John Frederiksen Frontline nur aus, oder gibt es  für das Unternehmen eine echte Perspektive?  

14.05.13 12:08
1

17202 Postings, 5367 Tage Minespeceinst war sie ein Dividenden Star

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"Jeder ist seines Silber`s Schmied " (minespec)

07.06.13 15:57

6445 Postings, 4294 Tage JJ09Die Div. hab ich auch immer gerne

mitgenommen.
Im Moment siehts ja verflucht schlecht aus.
Mr. F. = noch 2 Jahre mies im Sektor.
Nochmal zukaufen?
Is schon riskant oder...
Aber wenn FRO nicht BK geht (mit den Schulden) bzw. Mr. F. nochmals rettet, kann man sicher vervielfachen.
Ich werde vermutlich noch ein bisschen abwarten.
Verkauf bei dem Kurs inakzeptabel - lieber alles oder nichts.

Nur meine Meinung - keine Kauf- od. Verkaufsempfehlung!!!  

07.06.13 16:13

6445 Postings, 4294 Tage JJ09Da es so

ruhig hier ist, wärs schön Meinungen (von Investierten) zu hören - bleibt Ihr dabei, kauft Ihr oder Aufgabe?  

17.06.13 15:43

118 Postings, 4051 Tage janmoorAufgabe ?....

Aufgabe kann ich mir nicht erlauben , zuviel Verlust......nachkaufen .....macht das Sinn ?
Die frage stell ich mir schon länger.  

25.06.13 12:17

88 Postings, 4103 Tage NextBuffetIch gebe nicht auf!

Tachchen!

Also ich habe mittlerweile auch rd. 85 % Verlust bei Frontline, allerdings ohne Dividenden und zwischenzeitlich Verkaufsgewinne. Aber ich kaufe ab und zu noch mal kleine Stückzahlen nach, so wie heute morgen bei Tradegate. Da ist dann der Gebührenanteil bei rd. 10 % zwar recht hoch aber das Risiko größer nachzukaufen ist mir dann auch zu hoch. Ich hoffe nur, dass Frontline die schlechte Lage im Tankermarkt als Platzhirsch besser durchhält als die Konkurrenten. Naja, vielleicht steigen die Frachtraten ja im nächsten halben Jahr mal wieder an. Zum Glück laufen die anderen Unternehmen der Hemen-Holding zur Zeit besser und zahlen gute Dividenden (habe u.a. noch Seadrill und Ship Finance im Depot).

In dem Sinne wünsche ich allen investierten noch viel Geduld und Glück für die Zukunft!

 

24.07.13 17:26

118 Postings, 4051 Tage janmoorWas geht denn hier ab ???

Frontline steigt extrem.......sollte das die Erholung der Frachtraten sein ?  

27.11.13 09:09

2 Postings, 3004 Tage DaysleeperBobFRO - Third Quarter and Nine Months 2013 Results


Highlights

Frontline reports a net loss attributable to the Company of $36.4 million for the third quarter of 2013, equivalent to a loss per share of $0.46.  

Frontline reports a net loss attributable to the Company of $175.5 million for the nine months ended September 30, 2013, equivalent to a loss per share of $2.24.  

Frontline records a vessel impairment loss of $22.4 million in the third quarter of 2013 and a vessel impairment loss of $103.7 million in the nine months ended September 30, 2013.

Frontline will not pay a dividend for the third quarter of 2013.  

Frontline issued 329,532 new shares in the third quarter further to the ATM offering launched in June 2013.

In October 2013, Frontline entered into a private agreement to exchange $25.0 million of the Company's 4.5% Convertible Bond for an aggregate of 6,474,827 shares and a cash payment of $2.25 million.

In October 2013, Frontline agreed with Ship Finance to terminate the long term charter parties for the 1998 and 1999 built VLCCs Front Champion and Golden Victory and Ship Finance simultaneously sold the vessels to unrelated third parties.





Third Quarter and Nine Months 2013 Results



The Board of Frontline Ltd. (the "Company" or "Frontline") announces a net loss attributable to the Company of $36.4 million in the third quarter, equivalent to a loss per share of $0.46, compared with a net loss of $120.3 million in the second quarter, equivalent to a loss per share of $1.54. The Company has recorded a vessel impairment loss of $22.4 million in the third quarter compared with an impairment loss of $81.3 million in the preceding quarter. The third quarter impairment loss relates to the Front Champion and Golden Victory.



Impairment losses are taken when events or changes in circumstances occur that cause the Company to believe that future cash flows for an individual vessel will be less than its carrying value and not fully recoverable. In such instances an impairment charge is recognized if the estimate of the undiscounted cash flows expected to result from the use of the vessel and its eventual disposition is less than the vessel's carrying amount.



Following the termination of the lease on the Company's final OBO carrier, Front Guider, in the first quarter of 2013 the results of the OBO carriers have been recorded as discontinued operations in accordance with U.S. generally accepted accounting principles.



The average daily time charter equivalents ("TCEs") earned in the spot and period market in the third quarter by the Company's VLCCs and Suezmax tankers were $16,100 and $12,400, respectively, compared with $14,100 and $13,800, respectively, in the preceding quarter. The spot earnings for the Company's double hull VLCCs and Suezmax vessels were $13,900 and $12,400, respectively, compared with $11,200 and $13,800, respectively, in the preceding quarter.



Contingent rental (income) expense relates to the amended charter parties with Ship Finance and the amended charter parties for four other leased vessels. Contingent rental income in the third quarter is primarily due to the release of an accrual, which is not required at September 30.



Ship operating expenses decreased by $5.8 million compared with the preceding quarter primarily due to a decrease in dry docking costs.



Following the redelivery of the chartered-in VLCC DHT Eagle on May 8, 2013, the Company no longer has any vessels chartered-in under operating leases.



Interest expense, net of capitalized interest, was $22.8 million in the third quarter of which $6.0 million relates to the Company's subsidiary Independent Tankers Corporation Limited ("ITCL").



Frontline announces a net loss attributable to the Company of $175.5 million for the nine months ended September 30, 2013, equivalent to a loss per share of $2.24. The average daily TCEs earned in the spot and period market in the nine months ended September 30, 2013 by the Company's VLCCs and Suezmax tankers were $15,800 and $13,600, respectively, compared with $23,200 and $15,500, respectively, in the nine months ended September 30, 2012. The spot earnings for the Company's double hull VLCCs and Suezmax vessels were $13,300 and $13,600, respectively, in the nine months ended September 30, 2013 compared with $23,700 and $15,500, respectively, in the nine months ended September 30, 2012.



As of September 30, 2013, the Company had total cash and cash equivalents of $79.3 million and restricted cash of $59.2 million. Restricted cash includes $57.1 million relating to deposits in ITCL.



The Company estimates average total cash cost breakeven rates for the remainder of 2013 on a TCE basis for VLCCs and Suezmax tankers of approximately $22,400 and $16,700, respectively.





Fleet Development



In October 2013, the Company agreed with Ship Finance to terminate the long term charter parties for the 1998 and 1999 built VLCCs Front Champion and Golden Victory and Ship Finance simultaneously sold the vessels to unrelated third parties. The charter parties have terminated in November 2013.



The decision to terminate the long term charter parties was taken in view of the required investment to take the vessels through the 15 year special survey and current market rates. While the VLCC spot market has recently shown some signs of recovery, there is still a fundamental oversupply in the market and the retirement of older vessels should assist in balancing the market going forward.



The Company has agreed a compensation payment to Ship Finance of approximately $90 million for the early termination of the charter parties, of which $11.0 million will be paid upon termination and the balance will be recorded as notes payable, with similar amortisation profiles to the current lease obligations, with reduced rates until 2015 and full rates from 2016. Front Champion and Golden Victory have the highest charter rates of the vessels chartered in from Ship Finance and the level of compensation is a reflection of this.



These transactions will reduce the Company's obligations under capital leases by approximately $105 million and the remaining obligations under capital leases following these terminations will be approximately $735 million related to 15 VLCCs and five Suezmax tankers.





Newbuilding Program



As of September 30, 2013 the Company was committed to make newbuilding installments of $87.9 million with expected payment of $6.2 million in 2013 and $81.7 million in 2014.





Corporate



The Company issued 329,532 new ordinary shares under the ATM program in the third quarter. 78,843,586 ordinary shares were outstanding as of September 30, 2013, and the weighted average number of shares outstanding for the quarter was 78,838,476.



In October 2013, the Company entered into a private agreement to exchange $25.0 million of the outstanding principal amount of the Company's 4.5% Convertible Bond Issue 2010/2015 for an aggregate of 6,474,827 shares and a cash payment of $2.25 million.





The Market



The market rate for a VLCC trading on a standard 'TD3' voyage between the Arabian Gulf and Japan in the third quarter of 2013 was WS 36, representing a decrease of WS 1 point from the second quarter of 2013 and the same level as the third quarter of 2012. The flat rate increased by 9.1 percent from 2012 to 2013.



The market rate for a Suezmax trading on a standard 'TD5' voyage between West Africa and Philadelphia in the third quarter of 2013 was WS 56, representing an increase of WS 2 points from the second quarter of 2013 and a decrease of WS 4 points from the third quarter of 2012. The flat rate increased by 9.3 percent from 2012 to 2013.



Bunkers at Fujairah averaged $600/mt in the third quarter of 2013 compared to $614/mt in the second quarter of 2013. Bunker prices varied between a high of $617/mt on August 29th and a low of $585/mt on July 3rd.



The International Energy Agency's ("IEA") October 2013 report stated an OPEC crude production, including Iraq, of 30.5 million barrels per day (mb/d) in the third quarter of 2013. This was a decrease of 0.3 mb/d compared to the second quarter of 2013.



The IEA estimates that world oil demand averaged 91.7 mb/d in the third quarter of 2013, which is an increase of 1.2 mb/d compared to the previous quarter. IEA estimates that world oil demand in 2013 will be 91.0 mb/d, representing an increase of 1.0 percent or 1.0 mb/d from 2012.



The VLCC fleet totalled 623 vessels at the end of the third quarter of 2013, unchanged from the previous quarter. Five VLCCs were delivered during the quarter, five were removed. The order book counted 56 vessels at the end of the third quarter, which represents nine percent of the VLCC fleet. According to Fearnleys, the single hull fleet is down to one vessel.



The Suezmax fleet totaled 447 vessels at the end of the third quarter, up from 444 vessels at the end of the previous quarter. Five vessels were delivered during the third quarter whilst two were removed. The order book counted 41 vessels at the end of the third quarter, which represents approximately nine percent of the Suezmax fleet. According to Fearnley's, the single hull fleet stands unchanged at five vessels.



Strategy and Outlook



While the VLCC spot market recently has shown signs of recovery, the Board is of the opinion that it may take some time before a reasonable market balance is restored and sustained recovery of the tanker market occurs. The Board believes that such a market balance and sustained recovery of the tanker market will be dependent on the extent of phase out of existing tonnage as well as global growth conditions.



As of September 30, 2013 Frontline had total debt and lease obligations, excluding non-recourse debt in ITCL of $1,122 million comprised of $841 million in lease obligations to Ship Finance, $66 million in lease obligations to German KGs and $215 million in convertible bond loan. A full repayment of this debt is, to a large extent, dependant on a sustained improvement in tanker rates in the years to come.



The Board is actively monitoring the situation and looking for opportunities to restructure the balance sheet and improve the Company's financial position. The Board expects the operating result (excluding one time gains and losses) in the fourth quarter to improve compared with the third quarter.  

 

17.12.13 23:50

12 Postings, 2841 Tage BassanioUnd den quartalsreport vom 3. Quartal fand

Der Markt offenbar auch noch richtig gut und FRO ist auf bis zu 3,5 USD pro Aktie gestiegen und hält stabil über der 3 USD.

Finde ich wenig nachvollziehbar. Quartal um Quartal wird Verlust geschrieben. Ship Finance kommt immer noch mit blauen Augen davon, weil sie ja die compensation payments bekommen. Aber für FRO sind das nur Trippelschritte aus der Existenzkrise.

Schuldenrückzahlung nur bei substantiellem Anstieg der Frachtraten möglich - das bedeutet doch nichts anderes als Kapitalerhöhungen oder Insolvenz. Denn woher soll die Frachtratenerhöhung kommen?

Die USA produzieren immer mehr Öl inländisch. Damit fällt entsprechend Import- und Transportbedarf weg. Dies erst recht, weil die Infrastruktur es in den USA zunehmend besser erlaubt die verschiedenen Ölsorten intrakontinental durch pipelines zu transportieren.

Ostasien als Nachfrager für arabisches Öl ist daher der Lebensnerv der Tanker. Nur werden auch in Südostasien zunehmend Ölquellen entdeckt und erschlossen.

Die Aussichten für FRO mögen sich kurzzeitig mal aufhellen, aber dann geht's weiter abwärts.  

19.12.13 17:46

2 Postings, 3004 Tage DaysleeperBobMorgen Stanley predicts turning point

da gehe ich nur teilweise mit. FRO musste zwar reichlich Federn lassen in den vergangenen Jahren, hatte aber weniger zu bluten wie die Ein-Schiffsgesellschaften oder andere Player am Markt. Morgen Stanley hat dem Tankermarkt diese Woche sogar eine vorläufige Kehrwende vorausgesagt und die allgemeinen Charterraten steigen zur Zeit so wie seit 5 Jahren nicht mehr. Die Spot Charter Raten bei den Dirty VLCCs lagen im November 27% über dem Niveau vom letzten Jahr. Auch wenn dies sicherlich keine substantielle Erholung ist, scheint hier eine klare - wenn auch nur kurze - Tendenz zu sein. FRO steigt in Oslo heute wieder um 11.56%. Ist das nicht Zeichen genug? Ich vermute, dass hier bis April'14 noch ordentlich Potential herauszuholen ist.  

09.01.14 09:48

88 Postings, 4103 Tage NextBuffetNeues Jahr, neues Glück?

Hallo zusammen!

Nachdem die Charterraten endlich wieder nach oben wandern (Suezmax: 11/2013 15.125 $ 12/2013 18.188 $ und VLCC 11/2013 22.750 $ 12/2013 23.750 $) sollte das Geschäft ja so langsam wieder Geld abwerfen. Es wäre ja schön, wenn sich eine wirtschaftliche Erholung mit einhergehenden Dividendenzahlungen einstellen würde. Zuerst sollte natürlich das Eigenkapital wieder gestärkt werden.
Aber was war denn gestern (08.01.14) Abend an der Börse FFM los? Hat da einer kein Limit gesetzt oder sich total vertan? 10.500 Stück für 5,45 ???? +75 %?? Oh mann, da hätte man ja mit nem kurzen Trade richtig Kohle machen können. Aber was solls, bin ja eher der Langzeitinvestor.

In dem Sinne weiterhin gutes Gelingen allen Investierten und immer eine Handbreit Wasser unterm Kiel!!!
 

08.02.21 18:46

117 Postings, 5645 Tage jairusSpekulationen?

Der Kurs der Frontline - Aktie steigt gerade wieder. Spekuliert der Markt auf ein besseres Ergebnis als zuletzt und Wiederaufnahme der Dividendenzahlung?
 

10.02.21 17:39

241 Postings, 4182 Tage OrbicularisUS-Lagerbestände sinken + Stahlpreis sehr hoch

Denke der faire Wert müsste deutlich höher liegen.
Die hohen Stahlpreise müssten die Verschrottung alter Schiffe attraktiv machen. Zudem sinken die US-Lagerbestände an Rohöl:
https://www.shareribs.com/rohstoffe/oel-und-gas/...lich_id111959.html

Ich denke die aktuell bestehende Flotte sollte schon signifikant mehr Wert sein als die derzeitige Marktkapitalisierung. Also ein echter Value-Titel. Man kauft den Euro hier quasi für einige Cents.
 

15.02.21 10:21

6 Postings, 557 Tage PGAktienKurs Frontline

Was denkt ihr, wo geht die Reise hin. Werden wir möglicherweise bald wieder Kurse von 7-8? sehen?  

15.02.21 16:06

1114 Postings, 2553 Tage LichtefichteGut möglich

denn die Bäuche der Öltanker da draußen sind prall gefüllt mit Billigöl vom letzten Jahr.
 

16.02.21 13:16

5 Postings, 773 Tage 0815THLwas geht denn hier ab?

Kann sich jemand den bisherigen stetigen Kursanstieg und den heutigen starken Kurszuwachs erklären?  

16.02.21 18:57

4528 Postings, 7618 Tage Nobody III'm Sog Der Ölmultis

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Gruß
Nobody II

23.04.21 04:25

1 Posting, 148 Tage JanawhkgaLöschung


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Zeitpunkt: 23.04.21 15:27
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24.04.21 01:13

10 Postings, 147 Tage AngelikaungmaLöschung


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24.04.21 12:19

10 Postings, 147 Tage ClaudiazaelaLöschung


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25.04.21 03:04

10 Postings, 146 Tage SaraleouaLöschung


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19.05.21 12:39

10 Postings, 290 Tage ProjektmanagerNeue Tanker braucht das Land......

FRO - Acquisition of Six VLCCs Under Construction! (siehe News)  

26.05.21 20:23

4528 Postings, 7618 Tage Nobody IIJemand was zur Dividende gehört?

Im Abschluss standen 1,60$, finde aber nix was damit passiert
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Gruß
Nobody II

27.05.21 11:18

88 Postings, 4103 Tage NextBuffet@Nobody II:

Auszug aus dem Quartalsbericht: "Despite the Company’s positive results, the Board of Directors has decided to use its discretion and not pay a cash dividend  for  the firstquarter  of  2021 due  to  the  uncertain  and  evolving  nature  of  near-term  expectations. The Board  of  Directors  remains  committed  to  returning  value  to  its  shareholders  through  dividends,  and  the  amount and timing of any future dividend payments will be based on both the Company’s results and its market expectations." Also gibt es für dieses Quartal auch keine Dividende. Da bleibt nur die Hoffnung auf bessere Quartalsergebnisse in der Zukunft.  

27.05.21 20:52

4528 Postings, 7618 Tage Nobody IIDanke, schade dachte auf der HV

gab es da einen besseren Ausblick, zumal durch den Invest in neue VLCC.  
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Gruß
Nobody II

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Oskar

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