Frage zu den neue Aktien bei Hexagon Purus

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neuester Beitrag: 04.11.24 09:32
eröffnet am: 05.01.21 12:12 von: dokusabine Anzahl Beiträge: 1868
neuester Beitrag: 04.11.24 09:32 von: cordie Leser gesamt: 561392
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05.01.21 12:12
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1 Posting, 1399 Tage dokusabineFrage zu den neue Aktien bei Hexagon Purus

Ich habe ein paar Aktien von Hexagon Purus eingebucht bekommen, da ich Hexagon HEXAGON COMP im Depot halte.
Leider sind diese nur virtuell eingebucht - nicht handelbar.
Auf Nachfrage an meinen Broker wann die Aktien handelbar werden habe ich folgende Antwort bekommen:

,,Sobald unser Custodian die neuen Aktien geliefert hat, können Sie diese handeln. Leider können wir nicht genau sagen, wann dies der Fall sein wird."

Hat hier einer Ahnung wie lang sowas dauern kann?
Vielen Dank für eure Hilfe  
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1842 Postings ausgeblendet.

19.10.24 10:12
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3394 Postings, 6002 Tage zakdirosaDer Kursrückgang war völlig übertrieben

eigentlich ist ja nix Gravierendes passiert sollte die Aussage Holums stimmen, dass man mit den jetzt freien Kapazitäten andere Aufträge abarbeiten kann. Es wäre allerdings schön Näheres zu wissen, wer die anderen Auftraggeber und wie hoch die Aufträge dotiert sind.
Nichtsdestotrotz bin ich ganz bei Kautschuk, werde aber nicht mehr nachkaufen, gebe aber kein Stück her.
Schönes Wochenende
zak  

19.10.24 10:33

6979 Postings, 3031 Tage KautschukIch habe jetzt 30 k zu 0,79

am 05.11 kommen Zahlen und Wahlen in den USA. Danach kann man entscheiden, wenn alles gutgeht kann man zur Jahresendralley aufstocken. Bei schlechten Zahlen und Trump wird es wohl ein längeres Aussitzen geben.  

22.10.24 11:10

151 Postings, 390 Tage MogelpackungTrump

22.10.24 13:50

151 Postings, 390 Tage Mogelpackung-50%

in ein paar Tagen ist schon ein Statement  

22.10.24 17:21
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1637 Postings, 4372 Tage JAM_JOYCE#1847 dem Diesel gehts an den Kragen

China’s Diesel Demand Likely to Have Peaked as LNG Use in Trucking Soars
By Tsvetana Paraskova - Oct 14, 2024, 5:31 AM CDT

https://oilprice.com/Latest-Energy-News/...Use-in-Trucking-Soars.html

Chinese diesel demand has already peaked, earlier than expected, as the use of LNG as a fuel in heavy-duty vehicles has been surging in recent months, analysts tell the Financial Times.

LNG has started to displace diesel as the fuel of choice in trucking, especially in northern China, according to industry experts and officials.

Daimler Truck of Germany, one of the biggest truck manufacturers in the world, has seen an “absolute catastrophic market” in China recently, as it doesn’t have a natural gas-powered engine on offer, the German company told analysts in August, FT reports.

The property sector crisis and the rise of LNG use in trucking have weighed on China’s diesel demand all this year, dampening the prospects of oil demand growth in the world’s top crude importer, which has been a key driver of global demand growth for years.

Diesel demand in China is particularly weak and analysts expect it to remain weak for the rest of the year.

Gasoline demand may be plateauing, but diesel demand is outright falling, according to analyst projections.

China’s diesel demand in the second half of 2024 is set to decline by between 2% and 7% on an annual basis, according to four out of five analysts in a Reuters survey.

LNG-fueled heavy-duty vehicles are set to limit diesel use for transport, especially now that LNG is cheaper than diesel.

Chinese sales of LNG trucks have been booming in recent months, as global and Asian LNG prices are much lower than the record highs seen at the peak of the energy crisis in the summer of 2022.

China’s oil demand growth has been slowing due to weaker economic performance and a shift to electric vehicles and LNG-fueled trucks.

Demand for petroleum products in China could peak before next year, the research unit of the China National Petroleum Corporation (CNPC) forecast earlier in 2024. The projection is based on expectations that the energy transition will continue gathering speed, eliminating oil product demand growth.

By Tsvetana Paraskova for Oilprice.com  

22.10.24 17:33

1637 Postings, 4372 Tage JAM_JOYCEaktuelle Entw...

22.10.24 17:38

1637 Postings, 4372 Tage JAM_JOYCERapid rise of LNG trucking pushes China to peak di

https://www.ft.com/content/301f0161-e9a2-4b3b-bfdc-d838e765aceb

Rapid rise of LNG trucking pushes China to peak diesel
Pace of adoption leaves Germany’s Daimler Truck dealing with ‘catastrophic’ sales drop

Cheap natural gas is spurring Chinese truckers to switch to rigs powered by the fuel, damping the country’s appetite for oil and contributing to a “catastrophic” sales drop for the China unit of one of the world’s largest truckmakers.

While the country’s rapid adoption of electric cars has been in the spotlight, significant change has also been taking place in China’s freight industry.

Analysts said the swift rise of natural gas-powered trucks, particularly heavy-duty vehicles of 14 tonnes and above, had helped thrust China past peak diesel demand and moved it closer to reaching peak oil.

The trend has hit Germany’s Daimler Truck, which has focused on perfecting diesel engines and building electric and hydrogen-based engines for the future.

“Diesel demand peaked earlier than we expected,” said Sun Yang, a liquefied natural gas analyst at OilChem, who estimates this happened as early as 2018. “The speed at which LNG has replaced diesel in heavy-duty trucks has been very fast.”

China’s diesel use is forecast to fall 4 per cent this year and will continue to slowly decline in the coming years, said analysts at investment bank CICC in September. Dong Dandan, an energy analyst at China Securities brokerage, estimated the country’s LNG truck fleet would displace about 9.2mn tonnes of diesel consumption in 2024, equivalent to 4 per cent of last year’s demand.

The switch to natural gas-powered trucks helps Beijing alleviate security concerns over imported oil. China imports about three-quarters of the resource it needs, primarily from Russia and Saudi Arabia, compared with 40 per cent for natural gas. The transition also contributes to government efforts to clean up polluted cities.

Chinese policymakers have spent the past two decades expanding domestic gasfields, as well as building pipeline networks, gas liquefaction plants and a robust network of natural gas fuelling stations.

Wang Peng, who manages a platform to buy and sell used trucks in Beijing, said diesel ones were a rare sight in western China. “They’ve been completely replaced by natural gas,” he said.

“This year, northern Chinese provinces have switched to buying natural gas heavy-duty trucks, there aren’t many diesel left,” he said. “The south is moving slower, because they don’t have as many stations to fill up.”

Natural gas trucks made up 42 per cent of China’s heavy-duty truck sales from January to August, compared with just 9 per cent in 2022, according to data from CV World, a Beijing-based commercial vehicle research provider.

Wayne Fung, a logistics expert at CMB International, said Chinese truck buyers were choosing LNG over diesel because it was cheaper, currently by 23 per cent. Chinese LNG prices have remained low due to the country’s large domestic gas production and growing volumes of pipelined gas from Russia, Turkmenistan and Myanmar.

China pays about $8 per million British thermal units for the pipelined gas, much less than for seaborne LNG imports, according to Financial Times estimates using government data.

Fung said that earlier this year the all-important “payback period” for buyers of LNG trucks to recover their investment was one year faster than for diesel, despite the roughly 25 per cent higher price tag.

Daimler’s China unit has downsized. A spokesperson said the company had taken the painful decision of letting go dozens of staff recently due to “continuous weak market demand”.

“The country is flooded with cheap natural gas from Russia,” Daimler Truck’s then-chief Martin Daum told Wall Street analysts in August. Sluggish truck sales and Daimler’s lack of a natural gas engine made it an “absolute catastrophic market”, he said.

This summer, the German company wrote off its 50 per cent stake in its Chinese joint venture with state-owned Foton Motor, which builds and sells heavy-duty trucks.

“Headquarters is far away — there is no demand for LNG engines in Europe,” said a person close to the company. “Developing one would cost millions and it’s hard to predict where the market is going.”

The growth of LNG trucking, along with the rise of electric cars, has sapped oil demand. Opec estimates that diesel accounts for a fifth to a quarter of China’s daily oil use and said demand for the fuel started falling in April.

In July, China’s diesel demand fell almost 6 per cent from a year earlier to 3.5mn barrels a day, Opec said, adding that “increasing penetration of LNG trucks and electric vehicles [were] likely to weigh on diesel and gasoline demand going forward”. It also said the country’s property crisis was weighing on demand.

Foreign experts are at odds with domestic analysts on whether China has passed peak diesel. The International Energy Agency forecast China’s diesel demand would plateau in 2025 and peak oil would occur in 2030.

But Chinese customs data shows actual crude oil imports from January to August by volume were down 3 per cent from a year earlier. Pipeline gas and LNG imports by volume rose 12 per cent per cent in the same period.

“In the past, I rarely saw an LNG truck come into my station,” said a fill-up attendant in Beijing. “There’s been an explosive increase since last year.”




 

24.10.24 09:25

1091 Postings, 1276 Tage KOR2021DNB Markets senkt Kursziel auf 10 NOK

Veröffentlicht heute 07:08 Uhr

Oslo (Infront TDN Direkt): DNB Markets senkt sein Kursziel für Hexagon Purus von 14 NOK auf 10 NOK, bekräftigt aber seine Kaufempfehlung für die Aktie, wie aus einem Update vom Mittwoch hervorgeht.

Das Maklerunternehmen hat die Umsatzschätzungen für 2025-2026 nach dem gekündigten Vertrag mit Daimler um 22-26 Prozent gesenkt, zusätzlich zu allgemein schwächeren Märkten für schwere Lkw und Wasserstoff.

"Nachdem das Unternehmen eine Zeit lang mit einem Abschlag gegenüber vergleichbaren Wasserstoffausrüstern gehandelt wurde, notiert es jetzt 50 Prozent über dem geschätzten EV/Umsatz 2025-2026. Daher sehen wir kein Aufwärtspotenzial mehr auf der Grundlage der kurzfristigen Peer-Group-Bewertung, obwohl wir einen starken langfristigen Business Case sehen", schreibt DNB Markets.

https://www.finansavisen.no/tdn/2024/10/24/...utter-kursmal-til-10-14

 

25.10.24 17:56

3394 Postings, 6002 Tage zakdirosaKam grad am per Mail rein

Hexagon Purus and Panasonic Energy have agreed to amend terms for battery cell supply agreement

(25 October 2024 – Oslo, Norway) Reference is made to the stock exchange release by Hexagon Purus (“the “Company”) on 18 April 2023, where Hexagon Purus Systems USA LLC, a subsidiary of the Company, and Panasonic Energy Co., LTD (“Panasonic”) signed a multi-year agreement for the supply of lithium-ion battery cells from Panasonic’s new facility in Kansas, USA. The agreement included a requirement for Hexagon Purus to pre-pay approximately USD 43 million (of which approximately USD 8.6 million has been paid to date) for capacity reservation purposes, subject to the achievement of certain milestones.

Hexagon Purus Systems USA LLC and Panasonic have today signed an amended supply agreement. Amongst other, the parties have agreed to reduce the outstanding pre-payment amount of USD 34.4 million to USD 12.9 million.

As already stated in the stock exchange release on 18 April 2023, the supply of battery cells from Panasonic’s new facility in Kansas are expected to commence in 2026, and the battery cells will be compliant with the United States-Mexico-Canada (USMCA) trade agreement as well as eligible for Inflation Reduction Act (IRA) incentives.  

25.10.24 21:20

5091 Postings, 2705 Tage franzelsepRattenschwanz? Bestätigt!

q.e.d. und die heutige News ist auch ein Grund, warum bis dato die angesetzte Kapitalmaßnahme für Q3 2024 noch nicht gezogen wurde.  

30.10.24 16:55

5091 Postings, 2705 Tage franzelsepKE über Aktienausgabe in zwei Tranchen

im Wert von bis zu 1 Mrd. NOK

https://live.euronext.com/en/listview/...CompanyPressRelease-12545654

sowie vorläufige Zahlen für Q3 2024 und Verschiebung der Quartalszahlen für Q3 2024.

Alles über Ausgabe neuer Aktien ... naja.  

30.10.24 16:57

6979 Postings, 3031 Tage KautschukDaher der plötzliche Einbruch

30.10.24 18:40

5091 Postings, 2705 Tage franzelsepImmer wieder gerne

persönliche Meinung noch dazu ... die Art der Kapitlmassnahme gefällt mir nicht, läuft alles über Ausgabe neuer Aktien, Stichwort Verwässerung.

Auszug und Statement: Mag sein, aber muss nicht. Dafür muss sicherlich alles glatt laufen.

" ... The net proceeds from the Private Placement will be used to finance the
Company's business plan and are intended to fully fund the company well past the
point of cash flow break-even. With the multi-year capacity expansion program
close to completion, the Company now has sufficient capacity to cover the
expected growth over the next few years. The Company's focus for the coming
years will be to optimize the utilization of existing capacity, drive
operational improvements and profitability, and minimize further capital spend ..."  

31.10.24 08:35
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5091 Postings, 2705 Tage franzelsepZeichnungspreis NOK 6.90

Aktien im Umlauf ca. 277 Million.
Neue Aktien ca. 166 Millionen.
Kursrichtung ist erstmal vorprogrammiert  

31.10.24 09:47
1

2405 Postings, 5138 Tage cordieDie Insolvenz ist nicht mehr weit

31.10.24 10:41
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5091 Postings, 2705 Tage franzelsep#1.859

Wenn HPUR zukünftig so wirtschaftet, wie du Aktien und dazugehörige News bewertest, hast du natürlich Recht.  

31.10.24 11:52

5091 Postings, 2705 Tage franzelsepKurstechnisch ond bzgl. Tranche 2 der KE

wird es in den kommenden Tagen bzw. Wochen bis Ende Nov. sehr sehr interessant, auch für das Unternehmen HPUR sehr entscheidend.

Die Aktien der Tranche 1 (Zeichnungspreis NOK 6.90), siehe auch heutiger Kurs in Oslo lol sollen bis morgen registriert und dann auch ab morgen handelbar sein.

Die größten Zeichner der KE, Mutter Hexe und Mitsui, sollen jedoch die größten Anteile von Aktien, aus der Tranche 2 (Zeichnungspreis NOK 6.90) Ende November erhalten.

Sollte der HPUR Aktienkurs bis Ende Nov. (bis zum 22. November 2024) deutlich unter die NOK 6.90 fallen, werden mit großer Sicherheit weitere Aktien (89.458.600) auf der außerordentlichen HV nicht genehmigt bzw. Tranche 2 der KE storniert.    

01.11.24 10:57

5091 Postings, 2705 Tage franzelsepHier die Insiderkäufe mir der verbundenen KE

zu NOK 6.90

https://live.euronext.com/sites/default/files/...2520notification.pdf

Wie bereits oben schon erwartet, pendelt der Kurs momentan um diesen Zeichnungspreis NOK 6.90.
Ist abzuwarten wie sich dies nach Registrierung der ersten Tranche ändert, denn momentan sind die großen Zeichner mit ~ 55.5 Millionen Aktien bei ca. +-0
 

01.11.24 12:34

5091 Postings, 2705 Tage franzelsepTranche 1 nun registriert ...

01.10.2024 12:05 CET und Aktien daraus zum Handel freigegeben, siehe auch Kurreaktion in Oslo, nach dem Motto "Lasst die Spiele beginnen" ;-)

https://live.euronext.com/en/listview/...CompanyPressRelease-12547174

Aktien im Umlauf nun 33.324.859,80  

02.11.24 18:14
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6979 Postings, 3031 Tage KautschukNachdem geplatzten

Deal, müssten sie was ankündigen womit sie das auffangen wollen.
Es gibt mittlerweile Konkurrenztanks, die leichter sind und viel weniger Platz wegnehmen.
Ich hab HP darauf angeschrieben, sie meinen das wäre kein Problem.
Bin mal auf Dienstag gespannt, Zahlen und US Wahl könnte sich im Kurs auswirken.
Ich hoffe zum positiven!  

03.11.24 09:26

3394 Postings, 6002 Tage zakdirosaKonkurrenz belebt das Geschäft

von dieser Seite aus mache ich mir keine Gedanken.  Alles was zählt sind Aufträge.
Persönlich würde ich gerne Infos über die Niederlassung in China bekommen. Das ist der grösste Markt und das JV von HP produziert bereits.
 

04.11.24 09:31

2405 Postings, 5138 Tage cordieBad News

Hexagon Purus ASA: Einberufung der außerordentlichen Hauptversammlung
01. Nov 2024 15:30 MEZ  

04.11.24 09:32

2405 Postings, 5138 Tage cordiefindet am 22.11. statt

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