aber an der Strategie wird weiter fest gehalten.
Anbei ein paar Aussagen zu Q2 und ff zitiert aus der press release von heute morgen:
"reduction of inventories in the wholesale channel is challenging "
"expected further negative impact from change of inventory levels in the wholesale channel"
ggf eher ein temporäres Problem
"weaker than anticipated total like-for-like sales-out growth in July"
"PANDORA grew total like-for-like sales-out with 3% in the US and revenue in China increased 29% in local currency with total like-for-like sales-out growth of 1%."
schon weniger schön...nur 1% like for like growth in China in Q2, und jetzt kommen auch noch die 15% Preissenkungen dazu ab Juli, um den stärker werdenden Graumarkthandel etwas entgegenzusetzen., dazu sollten im CC aber ein paar Fragen kommen...
und was mich am meisten beunruhigt, weil Pandora mit Kettenanhängern mehr als 50% seines Umsatzes macht:
"Consumers wear less charms on their bracelet"
"Charms revenue decreased -7% in local currency in the quarter (-3% after adjusting for one-off related to return reserve provision change in Q2 2017 – impact is approximately 4 percentage points on all categories)
"we have realised that we have been too optimistic on the speed of the impact from new products"
Bin mal gespannt, ob Pandora es schafft, mit den geplanten Kostensenkungen die Marge zumindest auf dem niedrigeren neuen Zielniveau von 32% stabil halten zu können (Guidance war ja vor 3 Tagen von 35% auf 32% adjusted worden, 2017 war noch >37%).
"to support our strategy, we are optimising costs. This includes further alignment of the organisation to fit our long-term ambitions as well stronger impact from the already ongoing procurement programme.“
Hab leider keine Zeit den CC zu verfolgen....
-----------
Gruß, weitweg
Ich erhoffe nichts. Ich fürchte nichts. Ich bin frei.