EPI Übernahme - Wir halten zusammen

Seite 405 von 634
neuester Beitrag: 01.08.25 11:59
eröffnet am: 02.05.17 18:21 von: citus17 Anzahl Beiträge: 15831
neuester Beitrag: 01.08.25 11:59 von: Mogli3 Leser gesamt: 4748039
davon Heute: 1835
bewertet mit 6 Sternen

Seite: 1 | ... | 403 | 404 |
| 406 | 407 | ... | 634   

06.10.20 20:24
1

3917 Postings, 3317 Tage Mogli3Derimo

Das hört sich doch super an. Das ist ein Hinweis wie hoch das Potential von ProColon bei den Verweigerern sein könnte bei entsprechendem Marketing.  

06.10.20 20:29

658 Postings, 5172 Tage djkanteTimeline zu Derimos Link

PEER REVIEW TIMELINE
CURRENT STATUS: UNDER REVIEW
Version 1
Posted 05 Oct, 2020
No community comments so far
Editor assigned
On 14 Sep, 2020
Submission checks complete
On 14 Sep, 2020
Editor invited
On 14 Sep, 2020
First submitted
On 12 Sep, 2020  

06.10.20 20:33

2200 Postings, 3477 Tage HFreezerMogli


magst Recht haben, keine Frage

Ich würde mir in der aktuellen Situation etwas mehr „nach-vorne-Kommunikation“ wünschen

Aber klar: die aktuelle Zurückhaltung mag ein Zeichen dafür sein, dass sich die Geneststraße aktuell „auf der sicheren Seite wähnt!“

Zuviel an Kommunikation mag da als das „Pfeifen im Walde“ gedeutet werden

for sure!!

We will see!!

Good luck uns allen......  

06.10.20 22:18

6178 Postings, 4121 Tage Guru51sehe ich das richtig ??

die seit dem mikrosimulationsmodell  ( november 2019 )  veröffentlichten
studien bezüglich des bluttest von epi  waren alle positiv.
 

07.10.20 09:40

262 Postings, 3017 Tage Schniposa@Guru

Ja - das siehst du vollkommen richtig!  

07.10.20 10:23
1

6178 Postings, 4121 Tage Guru51schniposa


zum ersten mal in meinem leben liege ich richtig.

hätte das doch noch mein früherer chef erlebt.
dessen spruch war    " einen schleppt die abteilung durch ".
so war das zu meinem glück früher vor 30 oder 40 jahren.


 

07.10.20 12:19

66 Postings, 2280 Tage vielsurferrichtig liegen???

ich bin seit Jahren treuer Aktionär - Epi macht immer Probleme nichts geht gleich durch aber warum??? Das Produkt ist revolutionär aber davor haben scheinbar einige Angst also nicht wundern wenn es scheitert ! Ich wünsche mir nichts mehr als ein Ende - egal was da kommt ! Wir werden keine Kurse mehr über 4 Euro sehen und eine Übernahme ist nach meiner Meinung unrealistisch - dies könnte nur ein Bigplayer sein und wollen keine Konkurrenz!  

07.10.20 12:36

3917 Postings, 3317 Tage Mogli3Viel...

Gerade weil EPI mit ihrer Technologie noch ca 4-5 Jahre vor der Konkurrenz liegt, interessiert das die sog. Bigplayer! Dies macht eine Übernahme realistischer als alles andere. Was meinst du warum die Amerikaner zur Zeit alle zusammengerechnet ( es gibt auch noch solche unter 3%!) rund 30% halten?  

07.10.20 17:34
2

1456 Postings, 3526 Tage HAL2016+10%, wow es kommt Schwung rein

was ist los? Irgendein sneak preview? Auch Umsätze steigen gerade...

https://wertpapiere.ing.de/Investieren/Aktie/Boersen/DE000A11QW50  

07.10.20 17:37
2

1456 Postings, 3526 Tage HAL2016aus der Studie neulich -

Es wurden die über 90% uptake für ProColon auch in dieser Studie nochmals bestätigt!

The availability of mSEPT9 screening in MUP unwilling or unable to complete FIT or colonoscopy led to a marked increase in screening uptake when compared to years prior, where FIT was the only screening modality offered at the health fairs. For eligible patients, the rate of testing increased from 12.6% completing testing with FIT the previous year to 93.5% with the blood test. Although navigation to colonoscopy was offered, it was not a comparator in the study as we had no prior data, and. In our health-fair setting, most patients are uninsured or underinsured, and thus experience great difficulty accessing colonoscopy. The introduction of a novel approach to CRC screening (blood-based testing) when compared to FIT has proven to be well-received by our MUP, likely as a result of convenience and ease of testing. In this study, we demonstrate that tests performed same-day at health fairs are likely to have higher uptake than those tests that are less accessible to these populations. In the health fair setting, patients have been accustomed to providing blood samples for other screening tests, and it is likely that the execution of blood-based CRC testing is more in line with a patients’ expectations of medical care than is sample acquisition for stool-based testing. It is probable that the inconvenience posed by completing and returning a FIT also plays a role in patient preference.
These findings are in line with previous studies on blood-based testing. In a cross-sectional survey of 100 participants, blood-based testing was ranked as a first or second choice of screening in 91% when compared with colonoscopy, sigmoidoscopy, or stool testing. Participants preferred mSEPT9 over FIT and/or colonoscopy due to convenience (60%), low cost (47%), low level of discomfort (30%), lack of required bowel preparation (28%), and more frequent screening intervals (18%)20. Further data will be needed in order to better understand patient choice in the health fair setting when selecting among CRC screening tests.
The mSEPT9 blood test had similar characteristics as previously reported in studies where patients had access to care; however, the number of patients requiring diagnostic colonoscopy for positive mSEPT9 is worthy of consideration. Despite patient agreement to participate in accessible screening modalities, barriers to further care pose additional complications. The lack of access to follow-up services for those with positive mSEPT9 screening has proven to be a challenge (particularly in light of the high test positivity rate), as has the ability to routinely remain in contact with this population, primarily due to inconsistent addresses and phone access. However, incorporation of blood-based testing in resource-poor settings may facilitate identification of individuals who would benefit most from colonoscopy and can be greatly beneficial when paired with a patient navigation program that can facilitate coordination of needed care. Many of the patients who received follow up colonoscopy after positive mSEPT9 screen were able to do so because of the assistance of patient navigation to facilitate access to financial assistance within the county safety net hospital system.
By providing mSEPT9 as an alternative method of CRC screening in MUP in South Florida, there was increased uptake of testing despite the underlying socio-economic challenges that this population faces. Lack of adequate uptake of subsequent diagnostic colonoscopy in those patients testing positive is concerning and points to the need for improved navigation coupled with the need for easier access to colonoscopy. In those who received diagnostic colonoscopy, lack of high-risk lesions is difficult to interpret until more are completed: a challenge with our transient and demographically-varied MUP. While statistically non-inferior to FIT with respect to sensitivity, specificity is ~ 80% compared to ~ 97% for FIT21,22. Future work will be aimed at longer follow up of patients, larger populations, and quantification of patient acceptability. In addition, an ongoing post approval study is focused on measuring repeat testing uptake over time for patients with negative test results.
One limitation of the study was that testing was provided free of charge to all participants, which would remove a cost barrier for participants. In this regard, the results may not be generalizable to the population. However, this is a typical of provision of services in a health care setting, and by way of comparison, FIT testing was also offered at no cost. On this basis, the impact on test uptake remains valid. As noted above, a second limitation was the lack of easy availability of screening colonoscopy. Recognizing this challenge, we simply reported the absence of colonoscopy screening and make no comparison claims with this method.
From a public health perspective, the increased uptake of screening is notable, though importantly, we recognize the concern that comes from screening patients who are unable to access a diagnostic colonoscopy following a positive screening test. To some degree, inability to access colonoscopy is a complication that may deter future use; however, given the variability among MUP, it’s difficult to determine ease of colonoscopy access at the time of screening. Furthermore, the lack of access to follow-up colonoscopy is a challenge in common for all non-invasive screening tests. The cost of testing represents a second public health challenge. Testing by FIT remains the least costly approach to screening, and there is and increased cost impact of blood-based testing, similar to other non-invasive methods such as stool DNA23. However, blood-based testing has been shown to be a cost-effective approach for screening, given an observed increase in adherence to testing.24
Modeling studies have shown that adherence to screening is a key driver in the success of screening programs10. Our assessment of blood-based testing has clearly demonstrated that this alternative modality has the potential to improve adherence to screening in MUP, overcoming the barriers associated with the other screening methods. Combining blood-based screening with navigation for patients with positive results may be an appropriate model to improve MUP CRC screening rates.
 

07.10.20 17:53

722 Postings, 3042 Tage Blauerklaus44HAL2016

Was soll los sein

WOW -- wir kommen von über 3 Euro- (du erinnerst dich)
            ohne das etwas passiert ist, außer das Frau Long- long ist.  

07.10.20 18:02
2

2200 Postings, 3477 Tage HFreezerOffensichtlich


Hat mein Telefonat mit de Kölsche Jung geholfen.........  

07.10.20 18:44

299 Postings, 3014 Tage citus17HF-Kannste nochmal anrufen?

Vielleicht gibt es noch nen weiteren Schub oder will uns Frau Long heute etwas mitteilen?  

07.10.20 18:46

2200 Postings, 3477 Tage HFreezer...


Immer langsam mit de jungen Pferde..

Der Aktienumsatz heute bis zum Spike nach oben lag mal grad bei ca. 24 T

Und jetzt auch erst bei ca 110 T, wenn ich mich nicht irre....  

07.10.20 19:51

6178 Postings, 4121 Tage Guru51im

ami-land läuft heute nichts.  

07.10.20 19:53

6178 Postings, 4121 Tage Guru51um

nicht mißverstanden zu werden.  
ich beziehe mich auf die nasdaq.  

07.10.20 21:04

3917 Postings, 3317 Tage Mogli3HF

Deine dritte Frage von gestern. Das Manuskript zur HCC Studie liegt seit einiger Zeit bei einem Wissenschaftsjournal. Dort basteln sie dran rum, wie lange das dauern kann wissen wir ja. Da die Forscher von Epi in den USA die Daten von Mena selbst ausgewertet haben und sie das Resultat eingereicht haben werden die Daten schon gut sein sonst hätten sie es ja nicht gemacht. Wie immer, Geduld ist gefragt.  

07.10.20 21:10

1566 Postings, 3833 Tage Carvin_MKursanstieg heute

Also wenn ich ehrlich bin, dann hab ich heute nachmittag gedacht, dass irgendeine PA vorab geschnattert hat, hätte ja sein können, immerhin war der RSI ziemlich heiß ;-) Und von diesem Volumen hat man auch schon länger wieder geträumt.

Nun ja, was nicht ist, kann ja noch werden, immerhin scheint noch Leben in der Epigenomics zu sein und immerhin wurde der Anstieg heute auch nicht komplett abverkauft.

Vielleicht ergibt sich ja durch die heutige "action" auch für die kommenden Tage ein langsamer Anstieg.  Ich würde es nämlich gar nicht verkehrt finden, wenn die Aktie vor evtl. plötzlich verkündeten positiven News bereits eine kleine Etage höher stünde. Schaun wir mal.  

07.10.20 21:27
1

2200 Postings, 3477 Tage HFreezerRichtig mogli


Ein Unternehmen mit einem richtig gut organisierten Kommunikationsmanagement würde mitteilen.

„DGAP: „liebe Aktionäre, lieber mogli, lieber Guru, lieber Citus, lieber Watcher , lieber Herr Zours und und und...Wir freuen uns mitteilen zu können, dass die Daten der HCC-Studie nun ausgewertet sind und uns somit vorliegen, unsere Erwartungen wurden großteils übertroffen. Die wissenschaftlichen Mitarbeiter des renommierten und hochrangigen Journals XYZ Bereiten aktuell die Publikation vor und wir sehen der Publikation der Daten mit großer Freude entgegen. Sobald der wissenschaftliche Artikel erstellt ist, werden wir punkt punkt punkt.....“

—————-

.....so würden das Profis machen...........aber ich bleibe dabei: ABSICHT, genau dies nicht zu tun.  

07.10.20 21:38
1

3917 Postings, 3317 Tage Mogli3HF

Du hast Talent. Melde dich in Berlin, der Posten des IR ist ja seit dem Abgang von Vogt vakant.  

08.10.20 00:06
Du hast Humor!!! :-)  

08.10.20 13:17

2200 Postings, 3477 Tage HFreezerMogli


HvP hat mich grad angeschrieben: also: er hätte eine „geringfügige Beschäftigung“ für mich

Für Kost,  Logis und das Ticket im ÖVNP hätte ich aber selber zu sorgen

Dafür aber 4 Tage/ Woche homeoffice......

Wat nu??  

08.10.20 13:56

3917 Postings, 3317 Tage Mogli3HF

So wärst du unser trojanisches Pferd und könntest uns den aktuellen heißesten News füttern. Ein Denkmal wäre dir gewiss mit der Inschrift „Epi, wir halten zusammen“!  

08.10.20 14:46
2

1456 Postings, 3526 Tage HAL2016interessante Ergebnisse aus der Studie w.o.

Die die ProColon wählten (430)  wurden 20% positive getestet (88). Die 20% erinnern an die 20% falschen Positiven (71/80). Allerdings ist das hier nicht der Fall.

Leider haben dann nicht alle die Koloskopie gemacht. Entweder waren sie unterversichert oder nicht mehr aufzufinden nach dem Bluttest. Die die allerdings dann die Koloskopie gemacht hatten waren 20, von denen keiner positiv war. Fragt sich was mit den restlichen 68 war? Epi hätte hier mal die Koloskopie für knapp 68k spendieren können, um möglicherweise positive zu erwischen.


Ergebnisse
A total of 2,513 patients attended 19 health fairs from April 2017 to April 2019. Of all health fair attendants, 1,401 (55.8%) patients were over 50 years old and directed on initial intake to the CRC screening station. Of those directed to the CRC screening station, 640 patients attended the CRC screening station (45.7%). At that station, 159 patients were excluded for being greater than average risk (42) or being up-to-date with screening (117). Of the 481 remaining eligible patients, 21 patients had incomplete medical records. Therefore, 460 patients were included for retrospective analysis. Of these, 50% were uninsured and 47% had not seen a PCP within the preceding year. No patient chose to pursue colonoscopy as the initial screening test. Thirty patients (6.5%) chose to pursue FIT, and 430 (93.5%) patients elected for mSEPT9 testing (Table 1).
Two of the 30 patients who chose FIT returned the test (6.7%) and neither was positive (0%). Of the 430 patients who had blood-based testing, 88 (20.5%) screened positive. In the nine-month follow-up period, 20 (22.7%) of the 88 patients who screened positive received diagnostic colonoscopies, 48 (54.5%) were pending colonoscopies due to financial constraints, and 20 (22.7%) were considered lost to follow up after three failed attempts to contact. In those who received diagnostic colonoscopies to date, no high-risk lesions (adenomas > 1 cm, villous features, high-grade dysplasia, serrated lesions, or cancers) have been identified.  

08.10.20 16:59

2307 Postings, 2619 Tage keinGeldmehrHmmm

Natürlich unglücklich für Epi und Glück für die Patienten....aber das im Endeffekt von 20 Personen, die mit Pro Colon positiv waren , NULL wirklich „Positive“ waren, ist schon arg komisch.  

Seite: 1 | ... | 403 | 404 |
| 406 | 407 | ... | 634   
   Antwort einfügen - nach oben