aktullem "Hype". Auf der anderen Seite könnten "gewissen" Leuten ja durchaus die Zwischenergebnisse der Reduce IT Studie bekannt sein. Jedoch folgendes "zu bedenken": von der homepage von Amarin:
The REDUCE-IT study, since its commencement at the end of 2011, has enrolled over 7000 patients into this event-driven trial. Amarin currently estimates that full patient enrollment in this study will be completed in 2015. The pre-specified interim analysis by the independent data monitoring committee at 60% of the targeted events is anticipated in 2016, with 100% of the targeted events currently anticipated to occur by the end of 2017 with results expected to be available in 2018. The independent data monitoring committee periodically reviews the ongoing safety results of the study.
Deshalb mein Gedanke, dass schon "erste Ergbebnisse" durchgesickert sein sollten/müssten, weil ich den Anstieg sonst überhaupt nicht zu diesem Zeitpunkt nachvollziehen kann.
Sollten die Ergebnisse in den primären Endpunkten signifikant sein, so sind in der Tat zweistellige Kurse nicht nur keine Utopie, sondern die Frage wäre, wie hoch zweistellig! Meine M. Andere Meinungen?
Gruss |